Landet lagom.

BAM:à fram ett inlägg på fejksbuken precis angående lagom. Lagom snäll, lagom glad, lagom arg osv.. Jag förstår ju mer än väl varför andra språk inte efter apat detta tråkiga ord. Varför falla in i ramen och vara som alla andra? Nästan lika tråkigt som ordet. Nej jag föredrar jabadabadoo-glad, eller förbannat, jävla arg. Då missförstår ju inte människor en :)

Varför jag egentligen tar upp detta för mej intressanta men för er ointressanta ämne är just för att jag har fått mycket mejl lately. Mina tankar, funderingar & min energi har nått fram. Gjort någon glad, "räddat någons dag" som
Någon så sött uttryckte sig. Men varesig man gör en persons dag eller elva personers så är det helt klart värt det.

Så om du är glad, dela med dej, du kommer med all säkerhet få tillbaka det! Mer kärlek åt folket.

Här har ni en jag ofta delar med mej av all min glädje till & viceversa <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback