Hjärte-tips

Ett litet blomstertips till er som gillar lite pyssel. Känner att det kan vara vettigt att dela med mej lite av mina husmor/florist tips. Billigt också såhär i fattiga tider efter jul och allt. Köp en hjärtan på tråd eller som jag som har hemma iallafall en frodig hjärtan på tråd.

1. Knipsa av några rankor på växten.
2. Fixa iorning en kruka med fuktig jord.
3. Placera hela ranken på den fuktiga jorden.
4. Klipp en bit glapack eller plastpåse och gör 2-3 luft hål i.
5. Sätt över rankorna sen bara att vänta till rankorna rotar sig och vips så har du en ny planta helt gratis.
(Jag hoppas på 4 plantor av min skörd)


Min frodiga hjärtan på tråd (fick ifrån min underbara praktikplats :)

Rankor och glapack

Ampel och fuktig jord

Vips plantering :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback