Att jobba svart, varför inte rosa?

Hej åh hå alla blå. Har saknat att skriva mej här, men nu är det som sagt dags igen.. En tid har gått och nu står jag på benen igen, stabilare och tryggare än någonsin faktikst.
En lång men rolig väg väntas. Är ju klar och fulländad florist den 14:e Januari, vilket känns grymt och välförtjänat. Jag har kämpat och jag har äntligen fått sjukt go creed för det. Innan dess ska jag hinna bege mej till London för lite blomstermässa & inspiration, kommer bli superkul, säkerligen en hel det go shopping också.

Moralsnack om att inte jobba svart idag på Skatteverket, men var går egentligen gränsen till att det blir svart? Min åsikt är att om en kompis hjälper mej att klippa håret.. och att jag sen gör en bukett till henne så har vi gjort "tjänster och gentjänster"..eller? Det är ju så kompisar gör. Eller om pappa hjälper mej att måla om mitt rum och att om jag sen bjuder han på middag då? Enligt tanterna på Skatteverket så är det att arbete svart, genom att byta tjänster? Hur går det ihop? Jag kunde som vanligt inte hålla mun och vräkte ur mej vad jag gjorde på fritiden, inte jätte-uppskattat, men jag är honest as I can be :)

Var tycker ni gränsen går? När är det tjänster och när är det "svartjobb"?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback