Nya ansikten, refresch
Lina är försöt, hon trodde ginas nya reklam var en brunare och brunhårig Pernille.
Stjärnmodellen Pernille Holmboe från Norge har ända sedan 2002 använts till och från i Gina Tricots reklam och hennes ansikte har hjälpt till att sälja in kedjans kläder på den nordiska marknaden. För två år sedan tecknades ett tvåårsavtal med Holmboe, ett avtal som var värt flera miljoner kronor.
Vid årsskiftet löpte avtalet med henne ut och Gina Tricot har istället valt att satsa på den brasilianska modellen Emanuela De Paula som nytt affischnamn.
När företaget vid ett tidigare tillfälle avbröt samarbetet med den norska modellen på grund av att hon var för dyr ledde protester från kunderna till att bolaget backade från sitt beslut.
Vad tycker ni, Pernille eller Emanuela?
pernille :D
I min blogg skriver jag inte bara om kläder&skor, jag skriver om en svår barndom med en frånvarande pappa, elaka styvpappor &mina minnen och upplevelser jag fått gå igenom i mitt liv...
http://sandratjulins.blogg.se
Svar:
Jo jag trivs på textilhögskolan, men det skulle kunna vara bättre ;) Men man ska vara nöjd med det man har. Däremot läser jag till butikschef så för min smak är det alldeles för lite textila kurser än vad jag trodde från början. Men man har ju alltid möjligheten att läsa fristående kurser utanför programmet och det har jag tänkt söka i höst :)
Kram
den nya hon har en bättre utstrålning
Spelar ingen roll för mig.
Pernille ÄR ju Gina men det är alltid kul med förändring tycker jag!
Håller med om att Pernille är så Gina men hon börjar bli gammel och avdankad nu :) dags för någon ny!!!
experten måste få uttala sig här haha. Alla varumärken behöver uppfräshning, därav är ett nytt ansikte ett nytt steg i rätt riktning :D
loove till dig min proosis