Handen på hjärtat...

har jag inte sett skymten av gymmet på över en vecka.. Dålig koll på dagarna nu, allt liksom bara flyter på på ett underligt men behagligt sätt... Much to do, men så kul det är, vi har satt upp nyårs arrangemang och buketter på jobbet hela dagen idag, superkul, och välförbereda för morgondagen. Många kunder säger och beundrar florist yrket och visst, det är den bästa vägen jag valt under alla mina år (låter som jag är 90 år) men brinner för det gör jag. Men det många inte ser är allt jobb bakom/under tiden. Som att snitta blommor i kallt vatten, skära sig, plantera, bli skiten, naglarna går av och annat "smuts jobb" som enligt mej dock har sin charm. Men har aldrig kännt mej så okvinnlig som jag gör nu, no nails säger jag bara!

Imorgon börjar vi 10 och håller igång till 15, superkul, imorgon gäller det! Ska åka och inhandla lite gött käk till mej och Danne som ska ta det allmänt chill imorgon, bara för att vi kan, Kia med såklart, min fina älsklings hund.. God middag, cändy & film uppskattas en nyår som denna vill jag lova!

En sak jag nog aldrig kommer förstå: Varför gotta sig i människors olycka istället för människors lycka? Den frågan har snurrat ett par varv i skallen på mej idag...

Mamma plus farmor/farfar, älskar er över allt!

Ranunkel plus kruka till dom, för allt dom gjort för mej! Köpte dom på jobbet, superfina juh!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback