Putsa fönster i minus-grader, inte okej!

När jag väl kommer i det där städ-mooodet så måste jag ta vara på det, för det kommer inte allt för ofta, åh när det väl kommer kör jag hela grejen hela vägen (oftast). Men just så idag när jag slog upp ögonen åh gick för att titta på vädret. Åh när jag till min förvåning såg att det faktikst var frost å INTE regn för ovanlighetens skull så blev jag väldigt glad. Men när denna vackra syn av frost förstördes av kladdpå min ruta så blev jag sur å gick ut i köket å greppa tag i första bästa skrupp-sak! Till att börja med har varken mamma eller pappa lärt mej hur "barnlås" på fönster fungerar så det var problem 1! Det blev till att ringa upp daniel och kolla hur man gjorde och efter en väääldigt specifik förklaring så fick jag tillslut upp fönster-helvetet! Å hängde mej ut för att få ren heeeeeeeeela fönstret, vilket jag lyckades med men höll på att slå halvt ihjäl mej på köpet, det var inte långt ifrån att jag flög med disk-svampen ut i buskaget utanför kan jag säga. Men här sitter jag levande som tur är, men kallt och jävligt var det. Men jag var rädd att jag inte skulle komma i städ-mood innan jul så det var tvunget att göras idag. Duktig emma, check!

Ååh nöjd med min inhandling igår. Köpte en snejjk inspirerad-klänning, en grå mc-jacka i tunt typ- två julskålar för att lägga bröte i, och en marsmallows/smällta choklad i sak =) Båda dom ifrån Sagaform. Vilka fina saker dom har verkligen, Sånna ,måste ha saker som man verkligen aldrig använder. Men bra blev det. Idag blev det jobb igen, fast inte på kristineberg idag utan ist Göta. Var guld att jobba med tjejerna igår, speciellt Sanna Börjesson, lite svårt för mej när jag inte riktigt har flowet med vårdtagarna men det kommer väl, tids nog!

Sagaform

Sagaform

Lycka nummer två i chokladkalendern!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback