Självdisciplin!

Många har mejlat på facebook men också här angående träning och viktnedgång. Här kommer lite bra  tips och dissningar som jag tycker är helkass, dels för att man går upp lika mycket & ännu mer efter. Men också för att det är näringsbrist under vissa dieter, plus att mat är gott. Hatar bantning, dieter & annat skräp.


Träning
och kost är enkel matematik egentligen. En tjej i min ålder ska ca äta 1700 kalorier för att hålla vikten. Jag började där men är just nu nere på 1300 kcal om dagen. Just för att komma åt viktnedgång. Förutom min "ätar dag" som jag älskar så mycket, då äter jag precis vad jag vill och lite till. Oftast underskattar man kalorierna, tänk er bara 3 ferrari bilar är 100 kcal. Enkel matematik när man förstår sig på det... Per 100g osv osv, bara att köpa en matvåg och sätta igång och väga maten. Tänk på att ni väger maten efter ex: grillning/kokning.


Lite av mina favorit dags intag som är super goda men också kcal-snåla!
Frukost shake
1 Kesella 1 procenting!
1 dl vatten
4 msk funlight
2 dl hallon!

Efter frukost promenaden såklart!

Men tänk på att alltid äta ett riktigt "mål" med massa protein för kroppen behöver det, specielt om man PW:ar en mil om dagen eller 2 :) Ett annat gott tips är att smaksätta keso med 1 sked potatis sallad. Mycket smak och lite k, mums!


( Lite dålig kolla på vad ni vill veta men mejla gärna mer frågor så hjälper jag i den mån jag kan)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback