Smyg-svartis

Självkänslan?

Ett problem jag slåss med då & då är att jag är väldigt svartsjuk av mej, speciellt när det kommer till Daniel. Jag tror att det beror på min låga självkänsla & självförtoende. Daniel är den mest pålitliga pojkvän jag någonsin haft. Och egentligen borde jag inte beskymmra mej at all.. Han är den mest hängivna som jag någonsin träffat. Det har vart fester med folk jag inte gillar eller tjejer som han tidigare haft en relation med, och han har alltid valt att istället stanna hemma. Just för att inte såra mej eller göra mej orolig.

Jag är endå personen i vårt förhållande som är ute på klubbar och dansar, dricker oftare än honom & har kvar alla mina kill-kompisar(dock inte på samma nivå som innan) Svartsjuka ska inte blandas ihop med avundsjuka, som mer handlar om att man vill ha något som någon annan har. När man är svartsjuk råder nästan motsatt förhållande: man har något som man är väldigt rädd att mista. Så är det verkligen. Daniel är också väldigt svartsjuk men han har mer grund till att vara det, som jag nämnde ovan, att jag är på krogen etc.

Någon mer än jag som slåss med sina svartsjuke draman?


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag är också väldigt svartsjuk av mig, men det har varit rätt lugnt den senaste tiden. Man har nog sina perioder då man är jättesvartsjuk. Fast svartsjuka visar ju att det finns en rädsla för att förlora den du älskar. Svartsjuka är ok så länge det inte går till överdrift. Lita du på din partner så går deet hur fint som helst. man måste bara intala sig själv "det är mig han är med, det är mig han älskar".



Du ska absolut inte ha dålig självkänsla eller dåligt självförtroende. Du är en otroligt vacker människa, både på insidan och utsidan. Jag är väldigt glad över att Daniel har träffat en sån fin tjej som dig.



Massor med kramar!

2010-01-08 @ 13:26:06
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: Sarah

Sv: Ja, det är riktigt skoj :)

Nej, jag är inte blondin, det är en gammal bild på mig, men jag funderar på om jag ska färga det så igen, men sen kostar det lite väl mycket. Så det får vänta :)

2010-01-08 @ 13:33:11
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: LINA VERONICA

That's right! LOVAR DIG att Daniel kommer aldrig vara otrogen älskling! ;) Puss

2010-01-09 @ 10:14:00
URL: http://linaveronica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback