Sjukdom

Snor-pappren och min morgonrock är mina bästa vänner idag. Har lyckats bli galet förkyld. Jag som är så rastlös person brukar rent av skita i att jag är lite förkyld och köra min grej ändå. Idag går det bara inte. Sitter och sörplar i mej honungs-te, snyter mej, virkar och läser världens bästa bok, Skadad. En sann historia, som jag rekomenderar alla att läsa. Jag köpte min på tradera för 20 spänn har jag för mej och den lär finnas i olika bokaffärer i stan. Daniel tycker jag är skit jobbig & gnällig igår och idag, vilket jag kan förstå, fast det är synd om mej. Fick ett sms av mamsen precis "puss till min fina å undersköna dotter även när du är sjuk mitt pollyhjärta". Söt hon är! Vill bara ligga i hennes famn och vara 5 år igen, en sånn dag är det idag.

Läste igår att  ordet våffeldagen resultatet av ett slarvigt uttal av Vår Fru-dagen, alltså Jungfru Marie bebådelsedag. Säger du Vår Fru-dagen snabbt blir det lätt Våfferdagen och i de delar av landet där man talar med tjocka r och l är det lätt att glida över i Våffeldagen. Just därför får vi våfflor just denna dag.

Nu blir det "en annan del av köping" på tv4-play, virkning & te-slukning.
Hoppas livet leker för er.

Min blivande mössa

Mina tama boa-ormar ifrån igår endast 49:- st, grejt!



Kommentarer
Postat av: lotta

Jag hoppas du håller ställningarna i B-town emma!! Säg te på facebookan om du vill kika upp nångån så lösert sig =)

2010-01-15 @ 14:50:14
URL: http://ajjemaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback