Kak-bak med snygga former

Har vart iväg en sväng med Lina och bytt min elvisp jag fick i julklapp. Det blev en silvirig variant. Självklart så var jag idag tvungen att test-köra den. Åh ack vad bra det blev. Kladd-kake-muffins i sebra-färgade former, inte illa! Tog ut dom lite tidigare för att dom skulle bli så krämiga som möjligt. Hoppas jag lyckades, fast åh andra sidan, när misslyckas jag med någonting (bygga självförtroende)


Sätt i gång och baka ni också :)

2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao
(Tips på god kakao att använda)
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt


Steg för steg

- Sätt ugnen på 175 grader
- Smält smöret i en kastrull
- Vispa ägg och socker tills det blir poröst
- Blanda samman med resten av ingredienserna, obs blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.
- Häll ner smeten i en brödad form
- Grädda i 10-12 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha.

Smet, format och visp, nu kör vi

Walla!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback