Plantera mera!

Har precis planterat lite frön som kommer ifrån frukt jag köper på Maxi, kommer på i en djungel nästa sommar känner jag.
Avokado, körsbär, citron, kiwi, oliver & persika, super kul. Endel kärnor har jag lagt på torkning för dom kommer upp mycket snabbare när dom får torka ut några dagar efter att man satt dom.

Tänk på när ni sätter kärnor att ni sätter plast typ glapack över med nått litet hål i så blir det som en växthus effekt.
Om ni som jag skulle tycka det är minsta kul att testa på att plantera så har ni lite tips här nedan:

Avokado: Plantera precis under jord eller 1 cm över. Jorden ska vara fuktig tills kärnan slått rot.
Kiwi: Skrapa loss några frön med en kniv. Tvätta av dem i ljummet vatten och låt dem få torka på ett papper. Plantera
Citron: Tag ur några kärnor och tvätta dem samt låt dem få ligga ett par dagar och torka. Plantera i fuktig jord.

Lycka till gott folk!



Körsbär i den störta svarta krukan.



Nyplanterade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback