Julegris till nyår?


Har lyckats gå ner några gram som jag vill hallå mej kvar utan men känner att det kan bli knepigt innan jul. Dels innan, all julgodis, pepparkakor, sockersöt glögg, paradise-askar. Hel tokig i allt det där. Men nått jag börjat med som verkligen har funkar i längden är att ta mindre portioner, innan kunde man svälla i sig middagar, TWICE! Tokigt, men om man bara chillar med maten äter inte lika fort så blir man minst lika mätt på bara en portion. Ska försöka tänka på den någorlunda okej figur man har innan allt jul-götta som snart komma skall. Så man blir nyårs fin, sen kan man gå på bättre dieter som innehå¨ller motion, protiein & allt där till!

Detta har jag iallafall läst att hälsocoatchen tycker!

RÄDDA VIKTEN


Kolla in vad som finns innan du tar för dig.

Frossa inte – smaka en sked av allt du tycker om.

Fyll på med enkla råvaror om du inte känner dig mätt. Till exempel skinka, fårfiol, lax och grönsaker.

Välj det smalare alternativet – som löksill framför senapssill.

Ta en paus – går det att ta en bensträckare mellan varmrätt och efterrätt? Ta lite luft och låt maten sjunka in. Då känner du också efter hur mätt du är och kanske tar mindre av desserten.

Så det kör vi på tjejer & killar annars kommer vi se ut såhär på juldagen:

Jag & min älskade D!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback